måndag, maj 22, 2006

Tre för priset av ett!

Denna gång får du tre inlägg för priset av ett!
Innehållsförteckning:
1) Halva flyttnigen senarelagd två veckor.
2) Telefon trasig.
3) Xbox 360-modd.

Halva flyttningen senarelags två veckor
Förra veckan fick jag ett samtal från en golvläggningsfirma. De meddelade att de skulle slipa och lacka om parkettgolvet i mitt (blivande) vardagsrum. Vad trevligt, tänkte jag, medan damen i andra ändan av telefonsladden forsatte prata om hur de hela skulle gå till. Jag undrade så smått varför jag behövde veta alla procedurer -- golvet ska ju vara klart när jag ska flytta in... trodde jag.
Men ack nej, mitt i juni de mig störa,
på en onsdag föga attraktiv.
Bara en sak det finns att göra,
som slav under få alternativ.
Vad är då den där enda saken som finns att göra? Tja, helt enkelt inte flytta prylarna som ska in i vrdagsrummet förräns de fixat golvet. Inte helt optimalt förstås, men så får det bli.

Telefon trasig
I lördags föll min kära T28s i golvet. Detta är på intet sätt något ovanligt. Men vad som är ovaligt är att den denna gång gick i sönder. Man kan ringa till/ifrån den, och man kan höra vad personen i andra ändan säger, men personen i andra ändan hör inte vad jag säger. Suck, får väl bli att skaffa en ny telefon... Vila i frid, T28s.

Xbox 360-modd
För ett antal månader sedan moddades XBox 360 för första gången på ett sätt som tillät att man spelade kopierade spel i den. Personen som gjorde det ville dock inte att ded skulle spridas (eller att MS skulle sätta dit honom/henne), så modden spreds inte ut 'i det vilda'. För någon vecka sedan spreds dock en mod som gör precis samma sak, men gjord av någon annan person. I vilket fall, vad jag vill komma fram till är att MS borde gjort säkerheten på XBox 360 så bra att sådana här saker är omöjliga, men verkligenheten är uppenbarligen en annan.

Etiketter: