söndag, juli 16, 2006

Närmare 30 än 20

I förrgår fyllde jag 25 år, det innebär att jag nu är närmare 30 än 20 år gammal. Eller, om du så vill, närmare 50 än 0 år gammal.
Födelsedagen var långt ifrån något stort kalas, egentligen var det bara den närmsta familjen, farmor och farfar som skulle vara med och fira; men Per, Kevin, Irene och Anders kom på förmiddagen och gratulerade så det blev lite större än tänkt. :)
De ordinare gratulanterna bjöds (av Claes) på grillade revbenspjäll på Örkelljungas gästgivaregård, därefter väntade tårta i Ljungaskog.

Hursomhelst, efter att firat varit i Skåneland under en vecka åkte jag tillbaka till Linköping igårkväll. Det senaste jag hörde från Bredbandbolaget var att de skulle ha fixat nätet i min lägenhet "i början av Juli". Med andra ord förväntade jag mig ett bredbandsuttag i lägenheten när jag öppnade dörren i går den 15 Juli klockan 20.25.

Men icke. Till råga på allt har Bredbandbolaget mage att skicka mig en räkning för internet-abonnemanget som jag inte kunnat uttnyttja. Som du förstår tänker inte betala den räkningen...

2 Comments:

  • Hmm BBB i ett nötskal!
    I vintras satt även jag och väntade på dem och när jag äntligen fick ett livstecken från dem efter många arga telefonsamtal så var det en betalningspåminnelse, för en räkning jag inte sett röken av och för ett bredband vars enda livstecken gavs av en kabel i trapphuset!
    Men den som vägrar ge sig kan efter ett bra tag komma i kontakt med omvärlden igen.

    By Anonymous Anonym, at måndag, 07 augusti, 2006  

  • Precis så gick det till för mig också... De borde skärpa sig. Fast de får ju uppenbarligen kunder ändå på något märligt sätt...

    By Blogger Torgny, at tisdag, 08 augusti, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home