måndag, januari 31, 2005

Xjobbsstart - förvirrad medelst alterativ

Jomen, idag började allvaret. Tanken var att jag skulle börja mitt xjobb idag, och det gjorde jag också på sätt och vis. Jag hade möte med min handledare klockan åtta då vi bland annat pratade lite om hur ett xjobb generellt planeras. Hursomhelst, efter ett tag säger min handledare att det just kommit upp nya exjobb som han ville jag skulle kolla på och se om de är något för mig. Utan att gå in på detaljer så har de nya xjobben en del fördelar jämfört med det som jag från början avsett att göra.

Dagen har med andra ord gått åt till att läsa vad de olika xjobben går ut på och utifrån detta försöka fatta ett beslut. Det första lyckades jag med (steg 1: informationsintag), men sedan sa det stopp - jag kom aldrig till nästa steg (steg 2: beslutfattande), utan befinner mig fortfarande i ett abivalent tillstånd mitt i mellan (steg 1.5: förvirring).

Min önskan är att detta tillstånd ska övergå imorgon då jag förhoppningsvis når steg 2...

Etiketter: