tisdag, februari 22, 2005

Ett alldeles helt trasigt tangentbord

När jag startade datorn i morse sa windows att mitt tangentbord var ofungerande. Jag var tvungen att hålla med, för det fungerade faktiskt inte i windows, men det fungerade bra innan windows starades. Skumt, tänkte jag och startade om datorn, gick in BIOS och valde "Halt, on all error" istället för "Halt, on all error except except keyboard". Och då sa BIOS också att jag hade trasigt tangentbord.

Många har sett den där bilden med "Keyboard error, press F1 to continue...", men hur många har sett filmen då någon verkligen trycker F1 för att forsätta och det verkligen funkar?

Jag vet inte vad som är fel med datorn, men något är verkligen fel. Jag hat testat tre olika tangentbord och inget av dem fungerar på min dator, men de fungerar bra på andra datorer. Slutsats: Skumt hårdvarufel.

Jag lånar nu en dator av en snäll kamrat så jag klarar mig ett tag framöver. Hoppas han inte vill ha tillbaka den bara...

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home