måndag, februari 14, 2005

Och nu över till samma sak igen

Som jag skrev i går så håller jag på med en litet dikt-program. Jag har utvecklat det lite idag, och det har fått större variation nu, men på bekostnad av grammatiska fel, osammanhängande rader etc.
Vissa dikter blir trots detta ganska hyfsade, dock är de bara två rader långa, men det hoppas jag kunna fixa till i framtiden. Nedan kan fyra av några (väl valda...) dikter som programmet gjort läsas. Jag gillar den sista mest.


how can a dead crow cry
in the nest of a frightened dove



the mist of dawn cover your night
but you are still dreaming



can the brave champion die
when heavy rain drops falls



when a dead tear dream
heavy rain drops falls



Alla fyra är direkt tagna från programmet utan att jag ändrat eller förbättrat på något sätt. Men som sagt, de är väl valda...

Etiketter: ,